Nutridome winkelvoorschriften

1. ALGEMENE BEPALINGEN

1.1. De onlinewinkel Nutridome, beschikbaar op het adres www.nutridome.be, wordt beheerd door Abriga Sp. z o.o., met maatschappelijke zetel aan ul. Staromiejska 8/12, 26-600 Radom, Polen, ingeschreven in het Register van Ondernemingen van het Poolse Handelsregister (KRS), gehouden door de Rechtbank van Eerste Aanleg Lublin-Oost te Lublin, afdeling te Świdnik, VI Economische Afdeling van het Handelsregister, onder nummer KRS 0000700689, BTW-nummer: PL5272825059, fiscaal nummer (NIP): 5272825059.

1.2. Dit reglement is gericht tot de Klanten van de Winkel. De verkoop via de onlinewinkel wordt uitgevoerd op basis van dit Reglement, waarmee elke Klant zich moet vertrouwd maken vóór het plaatsen van een Bestelling.

1.3. De Verkoper informeert dat de Klant contact kan opnemen met de Verkoper:
a) door correspondentie te sturen naar het adres: Nutridome, ul. Gazowa 8, 26-600 Radom, Polen,
b) via e-mail op het adres: contact@nutridome.be,
c) telefonisch op het nummer: (+32) 28860128 (Infolijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 8:00 tot 16:00 uur).

1.4. De Verkoper, als verwerkingsverantwoordelijke van persoonsgegevens, informeert dat de door de Klant verstrekte persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 (AVG / GDPR). De gegevens worden verwerkt met het oog op de uitvoering van de bestelling, klantenservice en – met toestemming van de Klant – voor marketingdoeleinden. De gegevens kunnen worden doorgegeven aan entiteiten die diensten verlenen aan de Verkoper en die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de bestelling. Elke Klant heeft het recht op inzage, rectificatie, verwijdering, beperking van de verwerking, overdraagbaarheid van gegevens en het indienen van bezwaar tegen de verwerking. De Klant heeft eveneens het recht om zijn of haar toestemming te allen tijde in te trekken en een klacht in te dienen bij de bevoegde toezichthoudende autoriteit voor gegevensbescherming.

1.5. Telkens wanneer in dit Reglement de onderstaande termen worden gebruikt, moeten zij als volgt worden begrepen:
a) Koper / Klant – een natuurlijke persoon met volledige handelingsbekwaamheid, of – in gevallen voorzien door de wet – een natuurlijke persoon met beperkte handelingsbekwaamheid, evenals een rechtspersoon of een organisatie zonder rechtspersoonlijkheid die over rechtspersoonlijkheid beschikt krachtens de toepasselijke wet, die gebruik maakt van de onlinewinkel en een Bestelling plaatst overeenkomstig dit Reglement.
b) Verkoper – Abriga Sp. z o.o., een vennootschap met beperkte aansprakelijkheid naar Pools recht, die de onlinewinkel beheert op het adres www.nutridome.be. De Verkoper is verantwoordelijk voor de verkoop van de op de website aangeboden producten, evenals voor de organisatie van promoties en commerciële activiteiten.
c) Consument – een natuurlijke persoon die met de Verkoper een rechtshandeling verricht die niet rechtstreeks verband houdt met zijn of haar beroeps- of handelsactiviteiten. Tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald, zijn de bepalingen van dit Reglement betreffende Consumenten ook van toepassing op natuurlijke personen die genieten van de bescherming die door het Unierecht aan consumenten wordt verleend.
d) Bestelformulier – een interactief formulier dat beschikbaar is in de onlinewinkel en waarmee een Bestelling kan worden geplaatst, met name door Producten toe te voegen aan een elektronische winkelmand en de voorwaarden van de verkoopovereenkomst te bepalen, waaronder de wijze van levering en betaling.
e) Klantaccount – een individueel profiel dat door de Klant in het systeem van de onlinewinkel wordt aangemaakt en wordt geïdentificeerd via een e-mailadres. In het account worden de gegevens van de Klant en informatie over zijn of haar Bestellingen opgeslagen. Het inloggen gebeurt met behulp van een verificatiecode die naar het e-mailadres van de Klant wordt verzonden. De gegevens worden verwerkt in overeenstemming met Verordening (EU) 2016/679 (AVG / GDPR).
f) Nieuwsbrief – elektronische communicatie die met toestemming van de Klant wordt verzonden en informatie bevat over de onlinewinkel, producten, nieuwigheden en promoties. De Klant kan zich op elk moment kosteloos uitschrijven voor de nieuwsbrief.
g) Product – elk goed of elke dienst, inclusief een digitale dienst, die aan de Consument wordt aangeboden in de onlinewinkel op basis van een verkoop- of dienstverlenings­overeenkomst.
h) Verkoopovereenkomst – elke overeenkomst op afstand die tussen de Verkoper en de Consument via de onlinewinkel wordt gesloten, waarbij de Verkoper zich ertoe verbindt het Product te leveren of een dienst te verrichten, en de Consument zich ertoe verbindt de overeengekomen prijs te betalen. De overeenkomst wordt gesloten nadat de Bestelling door de Verkoper is bevestigd.
i) Bestelling – de handeling waarbij de Klant via de onlinewinkel een bestelling plaatst voor een Product door de gewenste artikelen te selecteren, hun hoeveelheid te bepalen en de informatie te verstrekken die nodig is voor het sluiten en uitvoeren van de Verkoopovereenkomst. De Verkoopovereenkomst wordt gesloten op het moment dat de Bestelling door de Verkoper wordt bevestigd.

1.6. Dit Reglement kan worden gewijzigd. Het gewijzigde Reglement is van kracht vanaf de datum van publicatie in de onlinewinkel en is van toepassing op Bestellingen die na de inwerkingtreding van de wijziging worden geplaatst.

1.7. De onlinewinkel verkoopt uitsluitend aan Consumenten, voor persoonlijk gebruik en niet voor beroepsmatige doeleinden. De verkoop aan personen of entiteiten die Producten aankopen met het oog op wederverkoop is verboden.

1.8. De Verkoper maakt geen gebruik van buitengerechtelijke vormen van geschillenbeslechting met betrekking tot consumentenovereenkomsten die via de onlinewinkel worden gesloten en is niet verplicht aan dergelijke procedures deel te nemen, tenzij een dergelijke verplichting voortvloeit uit dwingende wettelijke bepalingen.

1.9. De Verkoper informeert dat er voor Consumenten een Europees onlineplatform voor geschillenbeslechting (ODR) beschikbaar is, waarmee consumenten buitengerechtelijke geschillen met betrekking tot onlineaankopen kunnen oplossen. Het platform is toegankelijk op het volgende adres: https://ec.europa.eu/consumers/odr

1.10. Dit Reglement is van toepassing op overeenkomsten op afstand die tussen de Verkoper en de Consument via de onlinewinkel worden gesloten.

1.11. De verkoopovereenkomst tussen de Verkoper en de Klant wordt gesloten in het Nederlands of het Frans (afhankelijk van de gekozen taalversie van de onlinewinkel), overeenkomstig het nationale recht dat van toepassing is op de betreffende taalversie van de onlinewinkel en dit Reglement, onverminderd de bescherming die Consumenten genieten krachtens de dwingende bepalingen van het recht van het land waar zij hun gewone verblijfplaats hebben.

1.12. De partijen bij de Verkoopovereenkomst die tot stand komt als gevolg van het plaatsen van een Bestelling zijn de Verkoper en de Klant. Op grond van de Verkoopovereenkomst verbindt de Verkoper zich ertoe de eigendom van het Product op de Klant over te dragen en het te leveren overeenkomstig de voorwaarden van de Overeenkomst, terwijl de Klant zich ertoe verbindt de prijs van het Product en de leveringskosten aan de Verkoper te betalen en het Product in ontvangst te nemen.

2. BESTELLINGEN

2.1. Het plaatsen van een Bestelling in de onlinewinkel houdt de uitdrukkelijke en geïnformeerde aanvaarding van dit Reglement door de Klant in.

2.2. Door dit Reglement te aanvaarden, geeft de Klant toestemming aan de Verkoper om elektronische facturen en, indien nodig, correctiefacturen in elektronische vorm uit te reiken en te verzenden naar het e-mailadres dat in de Bestelling is opgegeven. Indien de Klant geen toestemming geeft voor het ontvangen van elektronische facturen of een eerder gegeven toestemming intrekt, kan hij of zij contact opnemen met de Verkoper via e-mail op contact@nutridome.be en een correspondentieadres opgeven waarnaar de factuur in papieren vorm zal worden verzonden.

2.3. Het verzenden van een elektronische factuur naar het e-mailadres dat door de Klant in de Bestelling is opgegeven, wordt geacht gelijk te staan aan de ontvangst ervan. De Klant kan eventuele opmerkingen met betrekking tot de factuur per e-mail aan de Verkoper meedelen.

2.4. De onlinewinkel verkoopt Producten uitsluitend via verzending. Alleen nieuwe Producten worden aangeboden. Informatie over de prijs van het Product, de kenmerken, kwaliteit en essentiële eigenschappen ervan, evenals over de leveringskosten, is beschikbaar op de website van de onlinewinkel en vermeld bij het weergegeven Product. De leveringskosten worden vermeld volgens de bepalingen van punt 3.7 hieronder.

2.5. Alle Producten die in de onlinewinkel beschikbaar zijn, bevinden zich fysiek in het magazijn en de voorraadstatus wordt dagelijks bijgewerkt. De informatie over de beschikbaarheid van Producten kan echter zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. De onlinewinkel behoudt zich het recht voor een Bestelling niet uit te voeren in geval van uitputting van de voorraad van een bepaald Product, waarover de Klant onmiddellijk zal worden geïnformeerd.

2.6. De onlinewinkel bepaalt dat het toevoegen van een Product aan het winkelmandje geen reservering van het Product inhoudt.

2.7. Bestellingen van Producten worden geplaatst door het correct invullen van het Bestelformulier dat beschikbaar is op de website van de onlinewinkel. Na het plaatsen van de Bestelling ontvangt de Klant op het opgegeven e-mailadres een bevestiging van de ontvangst ervan. De Verkoper is niet aansprakelijk voor het niet afleveren van e-mails om technische redenen waarvoor hij geen verantwoordelijkheid draagt.

2.8. Bestellingen kunnen worden geplaatst door geregistreerde personen die een Account in de onlinewinkel hebben.

2.9. De onlinewinkel behoudt zich het recht voor de uitvoering van de Bestelling op te schorten indien deze geen volledige gegevens bevat die nodig zijn voor de verwerking ervan, of indien de verstrekte gegevens onjuist zijn. De onlinewinkel zal telefonisch of per e-mail contact opnemen met de Klant om de ontbrekende of onjuiste informatie te verifiëren of aan te vullen. Indien er binnen 7 dagen na de datum van plaatsing van de Bestelling geen contact tot stand komt, heeft de onlinewinkel het recht de Bestelling te annuleren en de door de Klant betaalde bedragen terug te storten.

2.10. De onlinewinkel behoudt zich het recht voor een Bestelling te annuleren indien binnen 7 dagen na de datum van plaatsing van een vooruitbetaalde Bestelling de volledige prijs niet is voldaan.In dat geval zal de onlinewinkel de door de Klant betaalde bedragen terugbetalen.

3. UITVOERING VAN DE BESTELLING EN LEVERING

3.1. De Webwinkel verwerkt Bestellingen binnen een termijn van 5 tot 8 werkdagen, te rekenen vanaf het moment dat de betaling van de Klant is ontvangen.

3.2. Onder de uitvoering van de Bestelling wordt verstaan het overhandigen van het verzendklare pakket aan het koeriersbedrijf. De Klant wordt per e-mail geïnformeerd over de verzending en ontvangt het trackingnummer van het pakket.

3.3. De Klant kan het transport van de zending met de aangekochte Producten volgen via de website van het koeriersbedrijf dat de levering uitvoert.

3.4. De onlinewinkel behoudt zich het recht voor dat de verzend- en levertijd van via de onlinewinkel aangekochte Producten afhankelijk is van de gekozen verzendmethode en van de plaats van levering.

3.5. De onlinewinkel behoudt zich het recht voor dat de uitvoeringstermijn van de Bestelling en de verzendtijd kunnen worden verlengd tijdens promotieperiodes of feestdagen.

3.6. In geval van moeilijkheden bij de uitvoering van de Bestelling wordt de Klant hiervan onmiddellijk op de hoogte gebracht. Indien zich omstandigheden voordoen die de onlinewinkel verplichten om de door de Klant betaalde bedragen terug te storten op de rekening van de onlinewinkel, zijn de bepalingen van punt 11 van dit Reglement van toepassing, getiteld “TERUGBETALINGEN EN TEGOEDEN”.

3.7. De leveringskosten worden telkens vermeld in het overzicht van de Bestelling. De verzendingen worden uitgevoerd via de koeriersbedrijven waarmee de onlinewinkel samenwerkt.

3.8. Met verwijzing naar de bepalingen van punt 1.7 hierboven behoudt de onlinewinkel zich het recht voor de uitvoering van een Bestelling te weigeren indien deze betrekking heeft op de aankoop van grote hoeveelheden Producten of op aankopen die bestemd zijn voor wederverkoop met commercieel oogmerk.

5. PRIJZEN EN KORTINGEN

5.1. Alle door de onlinewinkel vermelde prijzen zijn uitgedrukt in euro (EUR). Bij de volledige beschrijving van het Product wordt de brutoprijs vermeld, inclusief het toepasselijke btw-tarief. De prijs die bij elk Product wordt weergegeven, is bindend op het moment dat de Klant de Bestelling plaatst.

5.2. De onlinewinkel behoudt zich het recht voor om de prijzen van de in het aanbod opgenomen Producten te wijzigen, nieuwe Producten toe te voegen aan het aanbod, promotieacties op de website van de onlinewinkel te organiseren, te annuleren of te wijzigen.

5.3. Voor Producten die in promotie zijn, wordt de volgorde van uitvoering van de Bestellingen bepaald door de volgorde van ontvangst van correct ingediende Bestellingen in het elektronische verkoopsysteem.

5.4. Alle promoties, speciale aanbiedingen, kortingen en prijsverlagingen die in de onlinewinkel worden aangeboden, kunnen niet met elkaar worden gecombineerd.

5.5. Promoties en uitverkopen zijn beperkt in tijd of in hoeveelheid.

5.6. De Klant kan geen terugbetaling eisen van het verschil tussen de promotieprijs en de standaardprijs indien de Bestelling is geplaatst vóór of na de periode waarin de promotie van kracht was.

5.7. De Verkoper informeert dat er promotieacties kunnen worden gevoerd met betrekking tot Producten met een korte houdbaarheidstermijn. Informatie over de houdbaarheidsdatum van het betreffende Product wordt vermeld op de productpagina. Producten waarvan de korte houdbaarheidstermijn duidelijk werd vermeld, komen niet in aanmerking voor reclamatie, op voorwaarde dat de termijn op het moment van het sluiten van de Overeenkomst voldoende was om het Product volledig te gebruiken volgens de aanwijzingen van de fabrikant, waarover de Verkoper de Klant bij het plaatsen van de Bestelling heeft geïnformeerd.

6. AANSPRAKELIJKHEID VOOR PRODUCTGEBREKEN EN KLACHTENPROCEDURE

6.1. De regels voor het indienen van klachten wegens gebreken aan Producten wanneer de Koper een Consument is of een natuurlijke persoon die geniet van de bescherming die aan Consumenten wordt verleend, en het Product niet in overeenstemming is met de Verkoopovereenkomst, zijn als volgt:

6.1.1. De Verkoper is jegens de Consument aansprakelijk voor de conformiteit van het Product met de Verkoopovereenkomst overeenkomstig de toepasselijke bepalingen van het Belgische recht. Wanneer een gebrek aan overeenstemming van het Product wordt vastgesteld, heeft de Consument het recht een klacht in te dienen volgens de procedure beschreven in dit Reglement.

6.1.2. De Verkoper is verplicht een Product te leveren dat vrij is van gebreken en in overeenstemming is met de Verkoopovereenkomst. Geen enkele bepaling van dit Reglement sluit de rechten van de Klant, die voortvloeien uit de toepasselijke wettelijke bepalingen, uit of beperkt deze.

6.1.3. De Klant die gebruikmaakt van zijn rechten wegens non-conformiteit van het Product met de Verkoopovereenkomst, kan herstel of vervanging van het Product eisen, overeenkomstig de toepasselijke bepalingen inzake consumentenbescherming.

6.1.4. De Verkoper herstelt of vervangt het Product binnen een termijn van 14 dagen vanaf het moment waarop hij door de Klant op de hoogte is gebracht van het gebrek aan overeenstemming van het Product met de Verkoopovereenkomst. De Verkoper draagt alle kosten die verband houden met de herstelling of vervanging van het Product.

6.1.5. In het geval van een Product dat moet worden hersteld of vervangen, is de Klant verplicht het Product ter beschikking te stellen aan de Verkoper. De Verkoper haalt het Product op bij de Klant op eigen kosten. De Verkoper levert op eigen kosten een Product dat in overeenstemming is met de Verkoopovereenkomst, terwijl hij tegelijkertijd het niet-conforme Product ophaalt, overeenkomstig zijn beslissing (punt 8.4 van het Reglement).

6.1.6. Wanneer de Klant gebruikmaakt van het recht op prijsvermindering, stort de Verkoper het verschuldigde bedrag onverwijld terug, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de verklaring van de Klant betreffende de prijsvermindering. Wanneer de Klant gebruikmaakt van het recht om de overeenkomst te ontbinden, stuurt de Klant het Product onverwijld terug naar de Verkoper op diens kosten, en de Verkoper betaalt de prijs onverwijld terug, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van het Product of van het bewijs van terugzending.

7. KLACHTEN BETREFFENDE DE LEVERING

7.1 De Klant dient de staat van de zending te controleren vóór het bevestigen van de ontvangst, in het bijzonder na te gaan of de zending geen beschadigingen of tekorten vertoont, en dient de inhoud van het pakket onmiddellijk na opening te controleren.
Indien de Klant vaststelt dat tijdens het transport schade of verlies van de zending heeft plaatsgevonden, heeft hij de mogelijkheid om:
- de zending niet te aanvaarden van de koerier en tegelijkertijd een schadeverslag op te laten maken,
- de zending te aanvaarden en binnen maximaal 7 dagen na de datum van ontvangst een klacht (reclamatie) in te dienen bij het koeriersbedrijf,
- de zending te aanvaarden en binnen maximaal 7 dagen na de datum van ontvangst een klacht (reclamatie) in te dienen bij de Verkoper; in dat geval dient de Verkoper de klacht in bij het koeriersbedrijf. De Klant kan een klacht indienen bij de Verkoper op een door hem gekozen wijze, overeenkomstig punt 8.2 van dit Reglement.

7.2. Indien de klacht betrekking heeft op een beschadigde zending of beschadigde Producten als gevolg van schade die tijdens het transport is ontstaan, moet de Klant aan de Verkoper een schadeverslag van het bezorgbedrijf bezorgen, samen met fotodocumentatie waarop te zien is: de schade aan de buitenzijde van het pakket, de binnenkant van de verpakking, de beschadigde Producten en het etiket van de zending. De in de vorige zin genoemde documenten vormen de basis voor de behandeling van de klacht door de Verkoper.


8. OVERIGE REGELS VOOR HET INDIENEN VAN KLACHTEN


8.1. De Verkoper aanvaardt meldingen en klachten en verstrekt informatie met betrekking tot de Producten mondeling, schriftelijk, via e-mail of via elektronische formulieren die beschikbaar zijn op het volgende adres: RETOURNEREN EN KLACHTEN
De contactgegevens van de Verkoper zijn vermeld in punt 8.2 hieronder.

8.2. Om een klacht in te dienen, dient de Koper een duidelijke wilsverklaring aan de Verkoper te bezorgen door contact op te nemen via een van de onderstaande of een andere doeltreffende communicatiemiddelen:
a) per e-mail op het adres: returns@nutridome.be, of
b) telefonisch op het nummer: (+32) 28860128 (Infolijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 8:00 tot 16:00 uur), of
c) schriftelijk op het correspondentieadres: Nutridome, ul. Gazowa 8, 26-600 Radom, Polen.
Daarnaast is de Koper verplicht het correct ingevulde retourformulier aan de Verkoper te bezorgen op het hierboven vermelde e-mailadres of correspondentieadres. Het retourformulier is beschikbaar via de volgende link: RETOURFORMULIER

8.3. Om de identificatie en behandeling van de klacht mogelijk te maken, is de Klant verplicht de volgende gegevens te verstrekken of bij te voegen: naam en voornaam, adres, e-mailadres, contacttelefoonnummer, het onderwerp van de klacht en het bestelnummer met vermelding van de eis, alle omstandigheden die de klacht rechtvaardigen, evenals – wanneer de klacht wordt ingediend op basis van punt 6 of 7 van het Reglement – de datum waarop het gebrek of de non-conformiteit van het Product met de overeenkomst werd vastgesteld, en foto’s die het gebrek of de non-conformiteit van het Product aantonen. Daarnaast, wanneer de klacht wordt ingediend op basis van punt 7, dient het schadeverslag (punt 7.2 van het Reglement) te worden bijgevoegd.

8.4. Op basis van de door de Klant verstrekte informatie zal de Verkoper telkens beslissen of de Klant verplicht is het defecte Product aan de Verkoper te retourneren. Tenzij anders bepaald in de toepasselijke wettelijke bepalingen, met inbegrip van de Wet betreffende de consumentenrechten, kan de Verkoper de klacht niet behandelen indien het Product niet door de Klant wordt geretourneerd.

8.5. Het pakket met het geretourneerde Product moet zodanig worden beveiligd dat beschadiging tijdens het transport onmogelijk is.

8.6. De Verkoper wijst erop dat subjectieve gevoelens van de Koper met betrekking tot zijn persoonlijke voorkeuren (bijvoorbeeld de geur, de kleur van de lippenstift of de tint van de foundation die niet aan de verwachtingen van de Koper voldoen) niet betekenen dat het Product gebreken vertoont of niet in overeenstemming is met de overeenkomst. Individuele overgevoeligheid of een allergische reactie op het geleverde Product vormt evenmin een grond voor het erkennen van een gebrek aan het Product. Ook gebreken aan geschenken of andere gratis verstrekte artikelen die geen deel uitmaken van de bestelling, vormen geen grond voor het erkennen van een gebrek aan het Product. Foto’s van de Producten spelen een belangrijke rol in het aankoopproces, en de Verkoper besteedt de grootste zorg aan de beelden van de Producten die in de onlinewinkel worden gepubliceerd. Wij wijzen er echter op dat de foto’s van de Producten louter ter illustratie dienen en dat het werkelijke uiterlijk van het Product enigszins kan afwijken van wat op de website van de onlinewinkel wordt weergegeven.

8.7. Na de melding van de klacht ontvangt de Klant gedetailleerde informatie over de verdere stappen van de klachtenprocedure.

8.8. De behandeling van de klacht door de Verkoper is enkel mogelijk indien de Klant alle in het Reglement vereiste voorwaarden heeft nageleefd.

8.9. De Verkoper zal binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een antwoord verstrekken. Het antwoord op de klacht kan worden gegeven in dezelfde vorm als waarin de klacht werd ingediend. De terugbetaling aan de Klant zal worden uitgevoerd via dezelfde betaalmethode die door de Klant is gebruikt bij de betaling van de Bestelling (naar het bankrekeningnummer, naar het bankrekeningnummer vermeld in het retourformulier of via het gebruikte betalingsplatform).

9. HERROEPING VAN DE OVEREENKOMST

9.1. De Verkoper informeert dat de Consument het recht heeft om binnen 14 dagen na de levering van het Product de verkoopovereenkomst te herroepen die via de Onlinewinkel is gesloten, zonder opgave van redenen. De gedetailleerde procedure voor herroeping van de overeenkomst is beschreven in de voorwaarden voor herroeping van de overeenkomst.

9.2. De termijn voor herroeping van de verkoopovereenkomst verstrijkt 14 dagen na de dag waarop de gerechtigde het aangekochte Product heeft ontvangen, of waarop een derde partij, anders dan de vervoerder en aangewezen door de gerechtigde, het aangekochte Product heeft ontvangen. In het geval van een verkoopovereenkomst voor meerdere Producten die afzonderlijk, in partijen of in delen worden geleverd, verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop de gerechtigde het laatste Product, de laatste partij of het laatste deel heeft ontvangen, of waarop een derde partij, anders dan de vervoerder en aangewezen door de gerechtigde, het laatste Product, de laatste partij of het laatste deel heeft ontvangen.

9.3. Om de termijn voor herroeping van de verkoopovereenkomst te bewaren, volstaat het om vóór het verstrijken van de periode van 14 dagen een verklaring van herroeping van de verkoopovereenkomst aan de Verkoper te bezorgen, in een van de vormen vermeld in punt 8.2 van dit Reglement.

9.4. In geval van een geldige herroeping wordt de verkoopovereenkomst geacht niet tot stand te zijn gekomen. Het Product moet worden teruggezonden in ongewijzigde staat. De Klant is aansprakelijk voor elke waardevermindering van het aangekochte Product, overeenkomstig de toepasselijke bepalingen inzake consumentenbescherming.

9.5. De Consument is verplicht het Product onverwijld, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de datum van de herroepingsverklaring van de verkoopovereenkomst terug te sturen. Voor de naleving van deze termijn is de verzenddatum bepalend. Het geretourneerde Product dient te worden verzonden naar het volgende adres: Nutridome, ul. Gazowa 8, 26-600 Radom, Polen.

9.6. De kosten voor het terugzenden van het Product naar de Verkoper zijn voor rekening van de Consument. Deze kosten komen overeen met de gebruikelijke verzendkosten volgens de tarieven van post- of koeriersdiensten. De Consument kan de voorbeeldtarieven raadplegen op de websites van de gekozen dienstverleners. Daarnaast draagt de Consument de directe kosten in verband met de retourzending van het Product, zoals de kosten van de verpakking van het pakket.

9.7. De Verkoper is verplicht om onverwijld, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de datum van ontvangst van de herroepingsverklaring van de Consument, alle door hem verrichte betalingen terug te betalen, inclusief de kosten van de levering van het Product. De Verkoper kan de terugbetaling uitstellen tot het moment waarop hij het Product heeft ontvangen of de Consument het bewijs van terugzending heeft verstrekt – afhankelijk van welk van deze gebeurtenissen zich het eerst voordoet. De terugbetalingen en eventuele tegoeden worden nader geregeld in punt 11 van dit Reglement.

9.8. Indien de Consument een andere leveringsmethode heeft gekozen dan de goedkoopste standaardlevering die door de Verkoper wordt aangeboden, is de Verkoper niet verplicht de door de Consument gemaakte extra kosten terug te betalen.

9.9. Het herroepingsrecht van de verkoopovereenkomst is niet van toepassing in de gevallen die zijn vastgesteld in de toepasselijke bepalingen inzake consumentenbescherming, met name bij een verkoopovereenkomst:
a) waarbij het Product niet geprefabriceerd is en wordt vervaardigd volgens de specificaties van de Consument of duidelijk is bestemd voor zijn persoonlijke behoeften,
b) waarbij het Product snel kan bederven of een beperkte houdbaarheid heeft,
c) waarbij het Product wordt geleverd in een verzegelde verpakking die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet kan worden teruggezonden zodra de verzegeling na levering is verbroken.

9.10. De Consument heeft het recht om het Product te retourneren dat werd geopend en gecontroleerd voor zover dit noodzakelijk is om de aard, kenmerken en werking ervan vast te stellen, tenzij de retourzending onmogelijk is om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne zoals vermeld in punt 9.9, onder c). In dat geval is de Consument aansprakelijk voor een eventuele waardevermindering van het Product, overeenkomstig punt 9.4 hierboven.

10. BETAALMETHODEN

10.1. De Klant kan uit de volgende betaalmethoden kiezen voor de bestelde Producten:
a) betaling met kaart – de Webwinkel aanvaardt Visa- en MasterCard-kaarten – de Klant ontvangt per e-mail een bevestiging van de bestelling.
b) betaling via het PayPal-systeem – uitgevoerd via de externe betaaldienst PayPal na aanmelding op het gebruikersaccount. De bestelling wordt verwerkt nadat de betaling door PayPal is bevestigd.

10.2. Betalingen met betaalkaarten worden verwerkt op de beveiligde pagina’s van externe betalingsverwerkers. De Webwinkel heeft geen toegang tot de kaartgegevens van de Klant en slaat deze niet op in haar systeem.

11. TERUGBETALINGEN EN TEGOEDEN

11.1. Indien de Webwinkel verplicht is om aan de Klant betaalde bedragen terug te betalen, gebeurt de terugbetaling onverwijld, doch uiterlijk binnen 14 dagen, met gebruik van dezelfde betaalmethode die de Klant bij het plaatsen van de bestelling heeft gekozen, tenzij anders overeengekomen.

11.2. De Webwinkel behoudt zich het recht voor de identiteit van de Klant te verifiëren die om een terugbetaling verzoekt. De Webwinkel is niet aansprakelijk voor vertraging of het uitblijven van de terugbetaling indien de Klant, ondanks een verzoek daartoe, de noodzakelijke gegevens voor de betaling niet verstrekt.

11.3. De Webwinkel is niet aansprakelijk voor het uitblijven of de vertraging van een terugbetaling indien dit het gevolg is van het verstrekken van onjuiste persoonsgegevens of een verkeerd bankrekeningnummer door de Klant.

11.4. De terugbetaling voor bestelde Producten kan volledig of gedeeltelijk plaatsvinden, afhankelijk van de omvang van de goedgekeurde klacht.

11.5. Alle terugbetalingen worden elektronisch uitgevoerd, naar de door de Klant opgegeven rekening of via de bij de aankoop gebruikte betaalmethode.

12. BESCHERMING EN VERTROUWELIJKHEID VAN PERSOONSGEGEVENS

12.1. Persoonsgegevens van Klanten worden verwerkt door Abriga Sp. z o.o., gevestigd in Radom, uitsluitend met het oog op de uitvoering van bestellingen, klantenservice en de naleving van wettelijke verplichtingen. De gegevens worden enkel verwerkt voor zover dit noodzakelijk is voor een correcte afhandeling van het verkoopproces, overeenkomstig de geldende voorschriften inzake gegevensbescherming. Elke Klant heeft het recht op inzage, rectificatie, verwijdering en de uitoefening van andere rechten die voortvloeien uit de toepasselijke wetgeving.

12.2. Persoonsgegevens worden beschermd op een wijze die hun veiligheid en vertrouwelijkheid waarborgt, met gebruik van passende technische en organisatorische maatregelen om onbevoegde toegang te voorkomen.

12.3. Indien de Klant aanvullende toestemming heeft gegeven, kunnen zijn persoonsgegevens door de Webwinkel worden verwerkt voor de doeleinden die in de toestemming zijn vermeld, met name voor het informeren van de Klant over nieuwe producten, promoties en diensten die in de Webwinkel beschikbaar zijn.

12.4. Indien de Klant aanvullende toestemming heeft gegeven, kunnen de persoonsgegevens worden toevertrouwd aan een andere partij die in de toestemming is vermeld, onder meer om de Webwinkel in staat te stellen informatie te verkrijgen over de tevredenheid van de Klant met het Product of de verleende service.

12.5. Klanten van de Webwinkel hebben het recht op inzage in hun persoonsgegevens, op correctie, verwijdering en op de uitoefening van andere rechten die voortvloeien uit de toepasselijke wetgeving.

13. NIEUWSBRIEF

13.1. De nieuwsbrief is een dienst waarbij periodiek een informatief bulletin en marketingberichten worden verzonden naar het door de Klant opgegeven e-mailadres.De Klant kan zich op elk moment inschrijven voor of uitschrijven van de nieuwsbrief. De inschrijving is vrijwillig en kosteloos.De uitschrijving is te allen tijde mogelijk via de afmeldlink in elke e-mail of via de instellingen in het account van de Klant.

13.2. De persoonsgegevens van de Klant worden verwerkt voor het verzenden van de nieuwsbrief, het versturen van marketinginhoud, het uitvoeren van statistische analyses en het waarborgen van de veiligheid en een correcte werking van de dienst. Deze gegevens worden verwerkt in overeenstemming met de geldende voorschriften inzake gegevensbescherming en uitsluitend door partijen die gemachtigd zijn om deze namens de Webwinkel te verwerken.

14. COOKIES

In de inhoud van dit Reglement wordt de term "cookie" gebruikt voor zogenaamde cookies en andere vergelijkbare technologieën die vallen onder Richtlijn 2002/58/EG van het Europees Parlement en de Raad van 12 juli 2002 betreffende de verwerking van persoonsgegevens en de bescherming van de persoonlijke levenssfeer in de sector van elektronische communicatie.

14.1. Wat zijn cookies?
Cookies zijn kleine gegevensbestanden die door de browser op de computer of een ander apparaat van de gebruiker worden opgeslagen. Ze helpen de browser bij het navigeren op de website, maar verzamelen zelf geen informatie die op de computer of in bestanden is opgeslagen. De op het apparaat opgeslagen cookies kunnen het gebruik van websites vergemakkelijken door de diensten beter af te stemmen op de behoeften van de gebruiker. Om de privacy van gebruikers te beschermen, geeft de browser alleen toegang tot cookies die door de gebruiker zijn ontvangen.

14.2. Waarom gebruiken wij cookies?
Wij gebruiken cookies om beter te begrijpen hoe gebruikers onze website gebruiken, zodat wij onze diensten kunnen aanpassen aan hun individuele behoeften en het gebruiksgemak kunnen verbeteren. Cookies onthouden het type browser dat de gebruiker gebruikt en eventuele extra geïnstalleerde software. Ze onthouden ook de voorkeuren van de gebruiker, zoals taal en regio, en slaan deze op als standaardinstellingen voor toekomstige bezoeken. Deze cookies maken het ook mogelijk om pagina’s te beoordelen of formulieren met opmerkingen in te vullen.

14.3. Soorten cookies

14.3.1. Strikt noodzakelijke cookies – deze cookies zijn essentieel om de gebruiker in staat te stellen op de website te navigeren en de functies ervan te gebruiken. Zonder deze cookies zouden diensten zoals registratie en inloggen niet mogelijk zijn. Ze verzamelen geen informatie die kan worden gebruikt voor marketingdoeleinden of om bezochte pagina’s te onthouden.

14.3.2. Prestatiecookies – deze cookies verzamelen informatie over hoe gebruikers de website gebruiken (bijv. welke pagina’s het meest worden bezocht). Ze verzamelen geen informatie waarmee de gebruiker kan worden geïdentificeerd; alle gegevens zijn anoniem en dienen om de prestaties van de website te verbeteren.

14.3.3. Functionele cookies – deze cookies onthouden de keuzes die de gebruiker maakt (zoals gebruikersnaam of taalvoorkeur) en stellen de website in staat zich aan te passen aan de behoeften van de gebruiker. Ze worden ook gebruikt om veranderingen in lettergrootte of andere instelbare onderdelen van de website te onthouden, en maken het bijvoorbeeld mogelijk om video’s te bekijken of reacties te plaatsen op een blog. De door deze cookies verzamelde informatie kan anoniem worden opgeslagen en volgt geen andere websites die de gebruiker bezoekt.

14.3.4. Targeting- of advertentiecookies – deze cookies worden gebruikt om advertenties of berichten weer te geven die zijn afgestemd op de gebruiker en zijn interesses. Soms zijn deze cookies gekoppeld aan andere websites, zoals sociale netwerken.

14.3.5. Tijdelijke en permanente cookies – de bovenstaande vier soorten cookies kunnen verder worden onderverdeeld in tijdelijke (sessiecookies) en permanente (blijvende) cookies. Sessiecookies verzamelen informatie over gebruikersactiviteiten alleen tijdens één sessie – van het openen tot het sluiten van de website – waarna ze automatisch worden verwijderd. Permanente cookies blijven voor een bepaalde periode op het apparaat van de gebruiker opgeslagen en worden automatisch geactiveerd bij een volgend bezoek aan de website.

14.4. Hoe kunt u cookies blokkeren of verwijderen?
Als de gebruiker besluit dat hij het gebruik van cookies niet wenst, kan hij deze eenvoudig verwijderen uit de cookiemap van de gebruikte browser. De gebruiker kan ook de browserinstellingen wijzigen zodat cookies worden geblokkeerd of een waarschuwing verschijnt voordat ze worden opgeslagen. Gedetailleerde informatie hierover is te vinden in het menu van elke browser. Als de cookie-functie wordt uitgeschakeld, blijft het gebruik van onze diensten mogelijk, maar sommige functies kunnen niet correct werken.

15. BEOORDELINGEN IN DE WEBWINKEL

15.1. De Klant van de Webwinkel heeft de mogelijkheid om vrijwillig en kosteloos een beoordeling te plaatsen over zijn aankopen. De beoordeling kan een score, een recensie of een foto van het aangeschafte Product bevatten.

15.2. Na afronding van de transactie in de Webwinkel verstrekt de Verkoper de gegevens die nodig zijn om een uitnodiging tot het plaatsen van een beoordeling te versturen (naam, e-mailadres, bestelnummer, aankoopdatum en informatie over de bestelde Producten) aan het bedrijf dat verantwoordelijk is voor het verzamelen van beoordelingen. De enquêtes en het volledige beoordelingsproces worden uitgevoerd door Judge.me Ltd, gevestigd op c/o Buckworths 2nd Floor, 1-3 Worship Street, London, England, EC2A 2AB (hierna: “Judge.me”). Judge.me stuurt de Klant een e-mail met een verzoek om de aankoop te beoordelen en een link naar een online formulier waarmee de Klant een beoordeling kan geven, vragen van de Verkoper kan beantwoorden, een eigen recensie kan toevoegen en een foto van het Product kan uploaden. Indien de Klant na de eerste uitnodiging geen beoordeling plaatst, heeft Judge.me het recht om het verzoek te herhalen.

15.3. Beoordelingen mogen uitsluitend worden geplaatst door personen die daadwerkelijk aankopen hebben gedaan in de Webwinkel.

15.4. De door Klanten geplaatste beoordelingen worden door de Verkoper in de Webwinkel gepubliceerd.

15.5. Klanten mogen beoordelingen niet gebruiken voor onwettige doeleinden, met name niet voor handelingen die in strijd zijn met de goede zeden, eerlijke concurrentie, intellectuele eigendomsrechten of de persoonlijke rechten van de Verkoper of derden.

15.6. Beoordelingen mogen uitsluitend betrekking hebben op daadwerkelijk aangekochte Producten. Het is verboden om fictieve transacties te verrichten met het doel een beoordeling te plaatsen. Het is eveneens verboden dat de Verkoper of zijn werknemers beoordelingen plaatsen, ongeacht de vorm van tewerkstelling.

15.7. Elke Klant heeft het recht om zijn eigen beoordeling op elk moment te verwijderen.

15.8. Gedetailleerde regels voor het plaatsen van beoordelingen zijn beschikbaar op de website van Judge.me via de volgende link: https://judge.me/content-policy

16. VRAGEN

Alle Klanten kunnen rekenen op onze hulp en service. Voor alle vragen, opmerkingen of suggesties kunt u contact met ons opnemen via e-mail: contact@nutridome.be

17. SLOTBEPALINGEN


17.1. Alle inhoud die op de website van de Webwinkel wordt gepubliceerd, is beschermd door auteursrechten die toebehoren aan de Verkoper of aan derden die de Verkoper toestemming hebben gegeven om deze te gebruiken.
Deze rechten worden beschermd overeenkomstig de bepalingen inzake auteursrechten en naburige rechten die van kracht zijn binnen de Europese Unie.
Het is verboden om de volledige of gedeeltelijke inhoud te reproduceren, kopiëren of verspreiden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Verkoper.

17.2. De Verkoper behoudt zich het recht voor om het Reglement te wijzigen om belangrijke redenen. Onder belangrijke redenen wordt verstaan:
a) de noodzaak om de bepalingen van het Reglement aan te passen aan de toepasselijke wetgeving en/of aan beslissingen van bevoegde autoriteiten die de levering van elektronische diensten door de Verkoper regelen en die invloed hebben op de wederzijdse rechten en verplichtingen die in de overeenkomst tussen de Klant en de Verkoper zijn vastgelegd;
b) een wijziging in de interpretatie van de algemeen geldende wetgeving (die van invloed is op de inhoud van het Reglement) als gevolg van rechterlijke uitspraken, beslissingen, aanbevelingen of richtlijnen van bevoegde overheidsinstanties of organen;
c) verbetering van de klantenservice;
d) uitbreiding en/of wijziging van de functionaliteit van de Webwinkel;
e) de invoering van nieuwe elektronische diensten en/of wijziging van de technische en/of technologische voorwaarden voor de levering van elektronische diensten (waaronder de actualisering van de technische vereisten zoals vermeld in dit Reglement);
f) de noodzaak om fouten en/of schrijffouten in de tekst van het Reglement te corrigeren;
g) wijziging van de gegevens van de Verkoper (waaronder adresgegevens, namen, e-mailadressen of de actualisering van in het Reglement opgenomen links) of andere gegevens die in het Reglement zijn vermeld.

17.3. Voor zaken die niet in dit Reglement zijn geregeld, is het Belgisch recht van toepassing.

17.4. Het Reglement is van kracht vanaf 30.10.2025